Ενδοκυστικές εγχύσεις αλλαντικής τοξίνης

Η αλλαντική τοξίνη είναι μια ισχυρή τοξική ουσία που χρησιμοποιείται στην κοσμητική – αισθητική ιατρική. Μπορεί όμως επίσης να χρησιμοποιηθεί με ενδοκυστικές εγχύσεις στους ασθενείς με ΚΥΠ και Υπερδραστήρια Κύστη:

• Στους ασθενείς με Υπερδραστήρια Κύστη, η αλλαντική τοξίνη εγχέεται με τη βοήθεια μιας ειδικής βελόνας στο τοίχωμα της κύστης, προκειμένου να μειώσει τη σύσπαση του εξώστηρα μυ που δημιουργεί τα συμπτώματα της νόσου. Η θεραπεία αυτή μπορεί να βελτιώσει τα ερεθιστικά συμπτώματα όπως την επιτακτική συχνουρία και την επιτακτική ακράτεια.
  • Στους ασθενείς με ΚΥΠ, αυτή η τοξίνη αναστέλλει την δραστηριότητα των νεύρων του αυτόνομου νευρικού συστήματος, που επιδρούν στις λείες μυϊκές ίνες του προστάτη, με τελικό αποτέλεσμα τη χαλάρωση αυτών και τη βελτίωση της ροής των ούρων.

Η δράση αυτής της ουσίας διαρκεί 6-9 μήνες. Όταν τα συμπτώματα επανέλθουν, θα πρέπει ο ασθενής να υποβληθεί εκ νέου σε θεραπεία.

Η επέμβαση με ενδοκυστικές εγχύσεις στους ασθενείς με ΚΥΠ και Υπερδραστήρια Κύστη γίνεται είτε με τοπική είτε με ραχιαία αναισθησία. Σε ένα ποσοστό 10%, ορισμένοι ασθενείς μπορεί να εμφανίσουν δυσκολία στην ούρηση μετά την έγχυση. Σε αυτήν την περίπτωση, μπορεί να χρειαστεί ο ασθενής να υποβληθεί σε διαλείποντες αυτοκαθετηριασμούς, οι οποίοι θα ελαττωθούν ή και θα σταματήσουν τελείως όσο περνά η επίδραση της τοξίνης.